.Co je SEO a jak s ním nakopnout návštěvnost webu
SEO je optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Jak psát SEO Friendly texty, které jsou optimalizované pro vyhledávače i lidi tak, aby vás vyhledávače zařadily na přední místa a klienti milovali? Nahlédněte pod pokličku základních pojmů a poznejte nejpoužívanější SEO nástroje.
Obsah:
- Co je SEO a jeho definice
- Proč SEO nakopne návštěvnost webu
- Co je cílem optimalizace webových stránek pro vyhledávače
- Na co se soustředit
- Kdo vám s optimalizací pomůže
- Optimalizace webových stránek
- Analýza současného stavu webu
- Nastavení reálných a dosažitelných SEO cílů
- Analýza hlavních on-page faktorů
- Náprava chyb, jako je indexace, crawlability a hodnotících faktorů
- Analýza klíčových slov
- Úprava architektury webu
- Obsahová strategie webové stránky
- Tvorba SEO Friendly obsahu webu
- SEO reporting a vyhodnocování výsledků
- Důležité pojmy v SEO
Co je SEO a jeho definice
SEO – Search Engine Optimization je optimalizace webů pro vyhledávače. Jde o metodu úpravy webových stránek pro snazší dohledatelnost v organických výsledcích vyhledávačů jako jsou Google, Seznam.cz či Bing. Cílem je dostat web na první příčky ve vyhledávání skrze klíčová slova přinášející nejvyšší konverzi.
Proč SEO nakopne návštěvnost webu
- Zvýšení návštěvnosti z organického vyhledávání, tedy z vyhledávačů
- Ovlivnění výsledků vyhledávání relevantních klíčových slov
- Pro weby jde o dlouhodobý zdroj návštěvnosti zdarma
- Růst Brand Awareness – povědomí o vašich webových stránkách
Co je cílem optimalizace webových stránek pro vyhledávače
Cílem optimalizace webů pro vyhledávače je podpořit byznys a přivádět na web více relevantních návštěvníků z organického, tedy neplaceného vyhledávání. Musíte tedy průběžně pracovat na vylepšování on-page a off-page faktorů webu. Jde o úpravu určitých parametrů přímo ve webové prezentaci a úpravu faktorů mimo web.
Na co se soustředit
Soustřeďte se na zvyšování organické návštěvnosti specifických návštěvníků a potencionálních klientů, kteří vám pomohou naplňovat primární účel webu.
- Prodej a další konverze u e-shopů.
- Délka návštěvy.
- Počet zobrazených stránek.
- A jiné cíle, třeba u zpravodajských webů apod.
Kdo vám s optimalizací pomůže
Se SEO vám pomohou marketingové agentury a SEO konzultanti. Vyhledávače stále upravují vyhledávací algoritmus a nikdo nezná všechny měřené atributy a jejich váhu. Pokud se však soustředíte na cílovou skupinu návštěvníků a děláte obsah pro ně, nedopustíte se zásadních chyb.
Analýza současného stavu webu
Je třeba zharmonizovat elementární napojení na analytické nástroje Googlu, tedy Google Analytics a základní SEO nástroj pro správce webových stránek Google Search Console. Analytické nástroje pomohou zjistit výchozí situaci, stav indexu či crawabilitu, což je průchodnost webu vyhledávacími roboty a stanovit reálné cíle.
Nastavení reálných a dosažitelných SEO cílů
- Nárůst meziměsíční organické návštěvnosti například o 5 %.
- Posun v pozicích sledovaných relevantních klíčových slov.
- Konverze a Leady – jakou má organická návštěvnosti konverzi.
- Co nejnižší Bounce Rate či Dwell-time – míru okamžitého opuštění.
- Vyšší průměr stránek na návštěvu.
- Prodloužení délky návštěvy.
- Řešení stránek s nepřiměřeně krátkou mírou opuštění.
- Crawl errory – adresy URL, které nemůže vyhledávací robot procházet.
Analýza on-page faktorů
- Odhalí chyby v procházení a indexaci webu bránící vyhledávačům indexovat.
- Analýza on-page faktorů odhalí skryté rezervy (zlepšit titulky, meta či nadpisy).
- Připraví podklad pro opravu chyb, které brání v organickém růstu.
- Ohodnotí závažnost zjištěných chyb a navrhne postup oprav.
Náprava chyb, jako je indexace, crawlability a hodnotících faktorů
Než se pustíme do optimalizace obsahu, abychom mohli využít marketing naplno, je třeba napravit zjištěné chyby, které nás poškozují, brání vyhledávačům v procházení webu – crawlingu i indexaci. Pak nejsme na lepších pozicích ve výsledku vyhledávání – SERP – Search Engine Results Page, tedy stránky zobrazené vyhledávačem s výpisem relevantních stránek podle zadaného KW při hledání.
Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov je odrazový můstek při optimalizací webových stránek. Jinak se SEO nedá dělat efektivně, koncepčně, dlouhodobě ani strategicky.
- Podklad pro architekturu webu.
- Pro tvorbu obsahové strategie.
- Pro správu PPC kampaní.
- Informace o existenci Landing Pages – vstupní stránky.
- Kompletní audit a revize aktuálního stavu SEO .
- Identifikace SEO příležitostí – KW s vysokou hledaností a malou konkurencí.
- Analýza největších přímých konkurentů a jejich KW.
Úprava architektury webu
Z analýzy klíčových slov získáte návrhy na architekturu webu, tedy na nové produktové kategorie a části webu nebo na optimalizaci názvů kategorií. Návrh architektury vám značně usnadní nárůst organické návštěvnosti a tím i podnikání. Při úpravě stránek můžete využít třeba i zpětné odkazy – linkbuilding.
Obsahová strategie webové stránky
Obsahová strategie navazuje na analýzu klíčových slov. Stanoví publikační priority, identifikuje publikační příležitosti a porovnává možný dosah témat. Základem je sběr dat, analýza a jejich vyhodnocení. Strategie Long Tail vysvětluje vztah mezi hledaností a návštěvností nejčastěji hledaných KW a sousloví či dlouhých frází.
Tvorba SEO Friendly obsahu webu
Obsah musí být kvalitní, dostatečně obsáhlý, odborný, důvěryhodný, protkaný zkušenostmi a zpracovaný dle SEO analýz. SEO Friendly Copywriting je důležitý pro optimalizaci webových stránek. Jde o vytváření užitečného, přesvědčivého a hodnotného obsahu, zaměřeného na konkrétní KW, fráze a hledané výrazy.
SEO reporting a vyhodnocování výsledků
Využijte SEO nástroje pro optimalizaci a SEO aktivity pravidelně měřte a vyhodnocujte. Kontrola plnění stanovených cílů má probíhat alespoň na měsíční bázi. Tak poznáte, zda to funguje, ať už máte e-shop nebo děláte online marketing.
Nejnovější komentáře