Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Call centrum tísňové linky 112 letos získá občanku

Ano, je to už 15 let, kdy byla ve všech krajích České republiky otevřena call centra tísňové linky 112.

Už v roce 1991 padlo rozhodnutí Evropské rady o tom, že ve členských státech Evropské unie bude zřízeno jednotné číslo tísňového volání 112.

K propagaci a rozšíření povědomí občanů Evropské unie o této aktivitě byl vyhlášen i den Evropský den linky 112, který připadá na 11.2.

V roce 2004 byla zahájen ostrý provoz linky 112 v České republice a o rok později call centra ve všech krajích. V dnešním roce tedy uplynulo 15 let od této události.

Podle výzkumů patří Češi mezi nejinformovanější a linku nejvíce využívající evropské občany.

Vrcholu v počtu odbavených hovorů bylo dosaženo již v roce 2006, kdy operátoři linky 112 odbavili přes 5,5 miliónů hovorů. Od té doby jejich počet každoročně mírně klesá. V posledních letech se jejich počet ustálil na hodnotě cca 3 milióny.

V České republice existuje linka 112 vedle linky 150, 155 a 158. To není zdaleka samozřejmostí. V zemích jako Estonsko, Finsko, Nizozemsko, Lucembursko zajišťuje linka všechny služby tísňového volání.

 

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky