Call centrum tísňové linky 112 letos získá občanku

Ano, je to už 15 let, kdy byla ve všech krajích České republiky otevřena call centra tísňové linky 112.

Už v roce 1991 padlo rozhodnutí Evropské rady o tom, že ve členských státech Evropské unie bude zřízeno jednotné číslo tísňového volání 112.

K propagaci a rozšíření povědomí občanů Evropské unie o této aktivitě byl vyhlášen i den Evropský den linky 112, který připadá na 11.2.

V roce 2004 byla zahájen ostrý provoz linky 112 v České republice a o rok později call centra ve všech krajích. V dnešním roce tedy uplynulo 15 let od této události.

Podle výzkumů patří Češi mezi nejinformovanější a linku nejvíce využívající evropské občany.

Vrcholu v počtu odbavených hovorů bylo dosaženo již v roce 2006, kdy operátoři linky 112 odbavili přes 5,5 miliónů hovorů. Od té doby jejich počet každoročně mírně klesá. V posledních letech se jejich počet ustálil na hodnotě cca 3 milióny.

V České republice existuje linka 112 vedle linky 150, 155 a 158. To není zdaleka samozřejmostí. V zemích jako Estonsko, Finsko, Nizozemsko, Lucembursko zajišťuje linka všechny služby tísňového volání.

 

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky