Meta – co nabízí uživatelům Facebooku?
Pokud rádi sledujete a využíváte novinky pro svou propagaci či komunikaci, jednu pro vás máme. Komunitní chaty aktuálně umožní nové formy konverzací nejen ve skupinách, ale i v Messengeru. Podívejte se, jak to vlastně funguje.
Obsah:
- Společnost Facebook – nově Meta
- Produkty společnosti Meta
- Novinky společnosti Meta
- Komunitní chaty
- Komunikace v přítomném okamžiku
- Správci a administrátoři
- Nástroje pro ovládání a bezpečnostní funkce
Společnost Facebook – nově Meta
Společnost Facebook se nově jmenuje Meta. S ohledem na nový název společnosti byly 4. ledna 2022 aktualizovány smluvní podmínky, zásady ochrany osobních údajů i zásady používání souborů cookie. I přes změnu názvu společnosti firma Meta dál nabízí stejné produkty, včetně zmíněné aplikace Facebook od společnosti Meta.
Produkty společnosti Meta
K produktům společnosti Meta se neřadí některé produkty či služby nabízené společností Meta, které se řídí vlastními samostatnými zásadami ochrany osobních údajů a smluvními podmínkami, jako jsou produkty Workplace, Free Basics nebo Messenger Kids, Viewpoints a produkty Oculus. Mezi produkty firmy Meta patří:
- Facebook včetně mobilní aplikace FB a prohlížeče v aplikaci
- Meta View
- Messenger
- Instagram včetně aplikací typu Boomerang
- Zařízení Meta značky Portal
- Produkty pro technologie a platformy společnosti Meta, jako jsou světy Meta Horizon nebo Meta Quest
- Obchody
- Meta Spark
- Meta Audience Network
- Aplikace NPE Team
- Nástroje Facebooku pro firmy
- Všechny další funkce, aplikace, technologie, software a služby nabízené společnostmi Meta Platforms, Inc. a Meta Platforms Ireland Limited v rámci zásad ochrany osobních údajů Meta.
Novinky společnosti Meta
Společnost Meta v současné době začala mezi uživateli testovat ve velmi oblíbené aplikaci Messenger nové možnosti vytváření komunitních chatů. Nová funkce tedy umožní lidem ve skupinách zakládat hromadné chaty i hovory. Současně budou moci zvát ostatní uživatele, aby se také připojili ke skupině a jejím konverzacím.
Komunitní chaty
Žhavá novinka nově spojuje to nejlepší, co známe z Messengeru a facebookových skupin, aby se uživatelé mohli spojit tehdy, kdy chtějí, kde chtějí a také jakým způsobem chtějí. Komunitní chaty tak svým uživatelům poskytnou možnost začít budovat ve skupinách silnější vazby a diskutovat o daných tématech ve více různých formátech. Budou moci komunikovat textově, zvukově nebo pomocí videa.
Komunikace v přítomném okamžiku
Tahle novinka by měla přinést pro uživatele Facebooku zase nové možnosti. Díky ní budou uživatelé moci zahájit konverzaci na konkrétní téma a současně v daném okamžiku získat odpovědi. Nemusí čekat, až se ostatní účastníci vyjádří k jejich příspěvku. Ve facebookové skupině půjde chaty uspořádat do kategorií, díky čemuž ostatní členové skupiny snadno najdou to, co je právě nejvíce zajímá.
Správci a administrátoři
Správci budou nově moci s libovolným členem konkrétní skupiny spustit otevřený chat. Ten může pojednávat například o událostech a setkáních. Může jít i o chat pro administrátory určený jen k prohlížení a oznamování aktualizací v rámci celé skupiny nebo pro administrátory pro spolupráci s administrátory a moderátory.
Správci dále mohou vytvářet audio kanály, kde budou moci členové skupiny sdílet živé komentáře k události nebo přijímat podporu v reálném čase. V současné době se do audio kanálu může připojit najednou až 30 lidí a mohou si k tomu současně zapnout video.
Správce facebookové skupiny pro studenty či spolupracovníky může vytvořit audio kanály pro studijní či týmové skupiny a účastníci si mohou zapnout video pro živou výuku, doučování či předání pracovních úkolů. Komunitní chaty jsou v tomto případě lépe ovladatelné a přístupné pouze členům dané skupiny.
Nástroje pro ovládání a bezpečností funkce
Pro veřejnější povahu komunitních chatů vyvinula Meta značně širokou sadu nástrojů, které správcům pomohou velmi jednoduše spravovat chat i audio. Členové komunitních chatů mohou třeba nahlásit zprávy správcům skupiny nebo společnosti Meta, dále mohou uživatele zablokovat nebo mohou opustit chat.
Jde o možnosti moderování, kam patří blokování, ztlumení, pozastavení členů či odstranění členů nebo zpráv, ale i o funkci Admin Assist pro nastavení vlastních kritérií, která sama automaticky pozastaví uživatele, odstraní nahlášené zprávy a zastaví odesílání zpráv od nezpůsobilých autorů nebo zpráv obsahujících pravidla porušující obsah. Vše bude tedy více automatizované a snadněji ovladatelné.
Nejnovější komentáře