Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Proč a kde studovat marketing v ČR?

Pokud toužíte po práci v marketingu, reklamě, kreativní komunikaci a telemarketingu, je třeba získat teoretický základ. Zjistěte, kde se dá v České republice marketing, marketingová komunikace, reklama či PR studovat. Díky studiu můžete získat vysněnou kariérou úspěšného marketéra.  

Obsah:

  • Proč studovat marketing a kde najít uplatnění
  • Studium marketingu
  • Marketingová komunikace a PR – Univerzita Karlova – Praha
  • Marketingová komunikace – Univerzita Tomáše Bati – Zlín
  • Přehled VŠ obor marketing či marketingová komunikace
  • Marketing a reklama na soukromých VŠ
  • Vzdělávání v marketingu v rámci intenzivních kurzů 
  • Zapojené firmy a oborové asociace do výuky marketingu
  • Postgraduální studium vás připraví na marketing v praxi
  • Vlastní vzdělávací programy asociací

Proč studovat marketing a kde najít uplatnění

Obor marketingu je velmi široký. Pracovní náplní marketingového specialisty může být telemarketing nebo budování jména a značky pro konkrétní firmu. Uplatnění můžete najít i v reklamních agenturách zaměřených na online marketing, které vytváří reálné kampaně v sektoru OOHout of home, kam patří plakáty a billboardy. Zajímavých pozic je mnoho a určitě v marketingu najdete svého favorita.

Studium marketingu

Na veřejných vysokých školách specificky marketing vyučují jen 2 univerzity, Univerzita Karlova v Praze a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. VŠE v Praze má některé příbuzné obory, například Arts Management, kde se marketing vyučuje v rámci studia. Nejde však o hlavní zaměření a musíte studovat i ekonomiku a matematiku. Podívejme se na TOP školy v ČR a další možnosti vzdělávání. 

Marketingová komunikace a PR – Univerzita Karlova Praha

Na Fakultě sociálních věd je tříletý bakalářský obor označovaný zkratkou MKPR. Pro magisterské pokračování můžete zvolit Mediální studia. Přijímací zkoušky začínají SCIO testem, následuje ústní pohovor, kde prezentujete motivaci ke studiu, orientaci v současném dění, všeobecný přehled a vlastní vybranou četbu

Marketingová komunikace Univerzita Tomáše Bati Zlín

Fakulta multimediálních studií nabízí studium marketingu pro bakaláře a magistry prezenčně i dálkově. Magisterské může být i v angličtině. Budete přijati, jakmile zvládnete písemný test na všeobecné znalosti z oblasti politiky, kultury, literatury a ekonomiky a předpoklady pro kreativní nadání a logické myšlení.

Přehled VŠ s oborem marketing či marketingová komunikace

  • Praha – Univerzita Karlova – Fakulta sociálních věd – Katedra Marketingové komunikace a public relations – bakalářské prezenční studium
  • Praha – Vysoká škola ekonomická – Fakulta podnikohospodářská – Katedra Marketingu – bakalářské i magisterské prezenční studium
  • Praha – Vysoká škola ekonomická – Fakulta informatiky a statistiky – Katedra Multimédií – bakalářské, vedlejší specializace, magisterské prezenční studium
  • Praha – Vysoká škola ekonomická – Fakulta mezinárodních vztahů – Katedra mezinárodního obchodu – bakalářské i magisterské prezenční studium
  • Praha – Vysoká škola finanční a správní – Fakulta ekonomických studií – Katedra marketingové komunikace – bakalářské i magisterské prezenční i kombinované studium
  • Praha – Vysoká škola kreativních komunikací – Kreativní marketing a komunikace – bakalářské prezenční studium (zaměření i na reklamu)
  • Praha – Vysoká škola ekonomie a managementu – Marketing – bakalářské i magisterské prezenční i kombinované studium
  • Praha – Vysoká škola hotelová – Marketing ve službách – bakalářské prezenční i kombinované studium
  • Praha – Vysoká škola hotelová – Marketingový management v cestovním ruchu a hotelnictví – magisterské prezenční i kombinované studium
  • Praha – Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů – Public relations – bakalářské prezenční i kombinované studium (zaměření i na politický marketing)
  • Praha – Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů – Politologie a politický marketing – magisterské prezenční i kombinované studium
  • Praha – University of New York in Prague – Business Administration  – Marketing – bakalářské prezenční studium
  • Praha – University of New York in Prague – Marketing – MBA – kombinované studium
  • Praha – Business Institute – Marketing a reklama – MBA – kombinované studium
  • Praha – Business Institute – Public relations a komunikace – MBA – kombinované studium
  • Praha – Cambridge Business School – Marketing a Public Relations – MBA – kombinované studium
  • Praha / Brno – Newton College – Ekonomika a management – bakalářské prezenční i kombinované studium
  • Praha / Brno – Ambis – Ekonomika a management – bakalářské i magisterské prezenční i kombinované studium
  • Praha / Brno / Ostrava – Vysoká škola podnikání a práva – Marketingová komunikace – bakalářské i magisterské prezenční i kombinované studium
  • Ostrava – Vysoká škola báňská – Technická univerzita – Ekonomická fakulta – Marketing a obchod – bakalářské i magisterské prezenční studium
  • Pardubice – Univerzita Pardubice – Dopravní fakulta Jana Pernera – Katedra dopravního managementu, marketingu a logistiky – bakalářské prezenční i kombinované studium
  • Mladá Boleslav – Škoda Auto Vysoká škola – Mezinárodní marketing – magisterské prezenční i kombinované studium
  • Zlín Univerzita Tomáše Bati – Fakulta managementu a ekonomiky – Ústav managementu a marketingu – magisterské prezenční studium (zaměření i na design management)
  • Zlín Univerzita Tomáše Bati – Fakulta multimediálních studií – Ústav marketingových komunikací – bakalářské a magisterské prezenční i kombinované studium

Marketing a reklama na soukromých VŠ

  • VŠFS – Vysoká škola finanční správní – obor Struktura marketingových komunikací, Psychologie v marketingové komunikaci, Reklama a Elektronický marketing
  • UNYP – University of New York in Prague – obor Marketing – studium v angličtině
  • Ostatní VŠ nabízejí studijní program podobné marketingu, spíše jde však o management nebo mediální studia

Vzdělávání v marketingu v rámci intenzivních kurzů 

  • CIRMK – Český institut reklamní a marketingové komunikace – kurzy zaměřené na odborné a inovační studium v oblasti marketingových komunikací a public relations ve spolupráci s Vysokou školou mezinárodních a veřejných vztahů
  • CEAAI – Central European Advertising Art Institute – soukromá vysoká škola nabízí kurz přímo zaměřený na reklamu

Zapojené firmy a oborové asociace do výuky marketingu

Vysoké školy ve své výuce kromě akademiků spolupracují i s firmami a oborovými asociacemi, které přidají k teoretickým poznatkům i pohled z praxe.

  • Praha – VŠE – Fakulta mezinárodních vztahů spolupracuje u předmětů Mezinárodní marketing a Mezinárodní marketingová komunikace s firmami 3M, Plzeňský Prazdroj, Škoda Auto i Procter & Gamble a agenturou Kantar či Ogilvy

Do výuky předmětů na katedře obchodního podnikání a komerčních komunikací jsou zapojeni odborníci z médií, komunikačních, mediálních a PR agentur jako OMD, McCann a Ipsos. U specializace Retail Business se na výuce předmětů E-commerce a Online marketing podílí Alza.cz.

  • Praha – VŠE – Fakulta podnikohospodářská při výuce marketingu spolupracuje s firmou Nestlé, Unilever, L’Oréal, Toyota či Google. 
  • Praha – VŠE – Fakulta informatiky a statistiky spolupracuje s agenturou Wunderman, s Českým rozhlasem nebo TV Nova.
  • Praha – UK – Fakulta sociálních věd – Katedra Marketingové komunikace a public relations spolupracuje na předmětu In-store marketing s asociací POPAI CE a na předmětu Public relations se sdružením APRA

Prakticky orientované semináře zde vede právník a přední odborník na právo v reklamě Filip Winter, ředitel agentury Ogilvy Ondřej Obluk, vedoucí marketingu v T-Mobile Ladislav Báča, konzultantka v oblasti digitálních médií Eva Máchová i tisková mluvčí Národní galerie Tereza Ježková.

Pravidelný seminář Aktuální trendy v oboru každý pátek v semestru přivítá vzácného hosta, který odpovídá studentům na otázky. Jmenovitě zde byla hostem třeba první dáma českého PR Dita Stejskalová z Ogilvy, ředitel Emirates Bořivoj Trejbal nebo majitel Wikovu a Rücklu Martin Wichterle

Postgraduální studium vás připraví na marketing v praxi

Postgraduální roční studium a praktická výuka s mezinárodně uznávaným titulem MSc. V zahraničí jde o ekvivalent k magisterskému či inženýrskému titulu udělovanému v ČR. Posune vpřed odborníky zaměřené na management, finance, byznys, psychologii a marketing. Mezinárodní akademie manažerského vzdělání Newton Academy je propojená s unikátní soukromou VŠ Newton College

Moderní marketing vyučuje zakladatel rodu House of Řezáč a přední specialista na weby Jan Řezáč, marketingový expert Milan Formánek, který se stará v Red Bull Media House o 30 zemí, zakladatel firmy Marketing Miner a odborník na SEO Filip Podstavec, expert na komunikaci a zakladatel Neverbalne.cz Martin Přibyl nebo specialista na content marketing a majitel Obsahové agentury Martin Brablec.

Vlastní vzdělávací programy asociací

  • Asociace komunikačních agenturAkademie digitálního marketingu
  • Digisemestr Digitální marketing – kurz trvá 13 týdnů a vede ho Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu 
  • Digicamp – kurz Online marketingu – v Praze a Brně, 5 workshopů večer
  • CzechitasDigitální akademie – trvá 3 měsíce 
  • APRAPrague Communication Academy – v Praze lze večer navštěvovat Creative Academy zaměřenou především na reklamní průmysl
  • Omnicom Media Group – školící programy z oblasti online marketingu
  • Google – Digitální garáž – digitální vzdělávání přes internet

Marketing nebo úzce vymezenou marketingovou komunikaci lze studovat v rámci bakalářského i magisterského studia prezenčně i dálkově na veřejné i soukromé vysoké škole. V marketingovém oboru se v rámci studia marketingu můžete vzdělat i v rámci studia MBA, kurzů, seminářů, kempů i online kurzů

Ať už se rozhodnete zaměřit na design management, politický marketing, mezinárodní obchod, logistiku či reklamu, po prvotním studiu marketingu budete potřebovat i další celoživotní vzdělávání. Věříme, že si z naší nabídky vyberete. Přejeme vám hodně štěstí na cestě za kariérouoblasti marketingu.  

 

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky