Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Environment friendly trend v byznysu a marketingu

Environment friendly znamená šetrný k životnímu prostředí. Podobně se také používá termín ecofriendly, který se překládá jako ekologicky přátelský nebo udržitelný. Tyto termíny označující vše, co je šetrné k planetě a k životnímu prostředí. Tento žhavý trend se stále více projevuje i v byznysu a marketingu. 

Obsah:

  • Trend environment friendly
  • Udržitelný marketing
  • Ecofriendly trend plný příležitostí
  • Průzkum FutureConsumerIndex
  • Přes marketing k výrobku a službě
  • Od zeleného marketingu ke greenwashingu
  • Udržitelný marketing s přidanou hodnotou
  • Komplikovaná cesta eko značek 
  • Od agresivního marketingu k matteringu

Trend environment friendly

V dnešní době musí na stále se zvyšující tlak na udržitelnost, používání přírodě šetrnějších produktů a odpovědnější chování reagovat většina podnikatelů i firem. Trend environment friendly nebo ecofriendly trend se projevuje i v byznysu, způsobu prezentace a budování marketingu. Jak se prosadit a být udržitelný?

Udržitelný marketing

Udržitelný marketing je proces vytváření, komunikace a předávání hodnoty klientům šetrným způsobem. Přírodní i lidské zdroje jsou během tohoto procesu chráněny a posilovány. Ecofriendly trend vyznává i udržitelný marketing, jenž se soustředí na udržitelné produkty a firmy, které je vytváří. 

Ecofriendly trend plný příležitostí

Ecofriendly trend hýbe celým světem byznysu a udržitelný marketing nám dává mnoho příležitostí. Stále totiž roste počet lidí, uživatelů, zákazníků či nakupujících, pro které je celkové přemýšlení v environmentálních souvislostech velmi důležité, nebo zcela zásadní. Chopte se tedy příležitosti a zkuste využít jeho potenciál

Průzkum FutureConsumerIndex

Podle průzkumu FutureConsumerIndex, který provedla společnost EY v rámci stanovení indexu budoucích spotřebitelů EY a proběhl ve 20 zemích světa, téměř polovina spotřebitelů věří, že se klimatické změny a udržitelnost v současnosti budou silně promítat do jejich způsobu života i stylu nákupů

Polovina z nich už také běžně nakupuje spíše od společností, které zveřejňují dopad jejich výrobků a služeb na životní prostředí. Čtvrtina z nich už je nyní ochotna si za tuto službu i připlatit. Tento ekologicky uvědomělý trend navíc mezi spotřebiteli neustále sílí, a to napříč celým byznysem.

Přes marketing k výrobku a službě

Pro spotřebitele je stále bližší pro pochopení udržitelný výrobek či služba, protože jsou snadněji uchopitelné než marketing. Ten vnímají jako nákladovou položku dané firmy. Základ udržitelného marketingu tedy tvoří komunikace témat udržitelnosti. Realizace kampaní je pak skvělým doplňkem, který posílí důvěryhodnost

Od zeleného marketingu ke greenwashingu

Pokud chcete být environment friendly a chovat se ekologicky šetrně, buďte opravdoví a nepodceňujte inteligenci klienta. Komunikujte pravdivě, nepřikrášlujte, nezamlčujte, nepřekrucujte a hlavně nelžete. Jinak se ze zeleného marketingu stane greenwashing, tedy forma dezinformace, šířená za účelem zvýšení povědomí o environmentálně pozitivním dopadu produktu, služby, řešení či přístupu.

Udržitelný marketing s přidanou hodnotou 

Udržitelný marketing přežije i svého marketingového ředitele. Značka se může rozvíjet a zapisovat do paměti svých zákazníků konzistentně po dlouhou dobu právě s dostatečnou komunikační podporou marketingu. A právě udržitelný marketing umí přinášet dlouhodobě přidanou hodnotu současně firmě i jejím zákazníkům. 

Komplikovaná cesta eko značek 

Marketing udržitelných produktů a ekologických značek je o něco složitější a často je během na dlouhou trať. V podstatě se však příliš neliší od klasického. I když jsou udržitelné značky často v těžší pozici, méně známé, nebo mají vyšší náklady, právě šetrnost, zodpovědné chování a ekologie je může dostat do popředí.  

Od agresivního marketingu k matteringu

Dejte si pozor, ať váš marketing není moc agresivní. Všichni jsme dnes pod palbou stovek reklamních sdělení denně, což vede k reklamní slepotě, kdy reklamu nevnímáme, nebo k odporu k reklamě jako takové. Mattering odvozený od slova záležet, má vést k polidštění dravého marketingu a celého prostředí byznysu

Mattering staví lidské vztahy, přírodu, planetu a ekologii nad profit a růst. Vztahy fungují na principu rovnocenné spolupráce a vzájemné důvěry. Zaměřuje se na plnění reálných potřeb, ne na uměle tvořených a uspokojujících povrchních tužebkvůli zisku. Komunikační sdělení jsou maximálně upřímná a plná respektu k životu.

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky