Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Jak probíhá telemarketing přes SMS

Spousta firem dnes rozesílá v rámci telemarketingu svým zákazníkům obchodní nabídky přes SMS. Podívejme se na to, jakou vydal ÚOOÚ aktualizaci ohledně SMS marketingu a jak má dnes správný SMS marketing vlastně fungovat. 

Obsah:

  • SMS marketing a Úřad pro ochranu osobních údajů 
  • Na co si dát pozor při telemarketingu přes SMS 
  • Telemarketing přes SMS
  • Způsob uvedení názvu firmy
  • Uvedení názvu při zasílání SMS callcentrem
  • Odmítnutí dalšího zasílání – opt out
  • Oblíbený SMS telemarketing 
  • Využijte benefity SMS marketingu

SMS marketing a ÚOOÚ

ÚOOÚ neboli Úřad pro ochranu osobních údajů v současné době aktualizoval na svých stránkách často kladené dotazy k zákonu č. 480/2004 Sb., které se týkají zasílání obchodních sdělení formou SMS a MMS

Pokud jste podnikatel a využíváte telemarketing formou SMS pro rozesílání obchodních sdělení pro podporu podnikání a reklamy, je nutné dát si pozor na jisté náležitosti. Při porušení podmínek totiž hrozí sankce až do výše 10 milionů.

Na co si dát pozor při telemarketingu přes SMS 

Pro zasílání SMS a MMS platí stejná pravidla jako na zasílání e-mailů. Můžete je zasílat buď přímo vašim zákazníkům, například s nabídkou vašich obdobných výrobků či služeb, jako jsou ty, které od vás klienti již dříve zakoupili, nebo musíte mít pro jejich zasílání takzvaný prokazatelný souhlas, který splňuje podmínky GDPR.

Telemarketing přes SMS

Při označování výše uvedených sdělení, včetně SMS a MMS, je třeba striktně dodržovat podmínky stanovené v § 7 odst. 4 písm. a) až c) zákona č. 480/2004 Sb. Obchodní sdělení musí být jasně a zřetelně označeno. U textové zprávy musí sdělení obsahovat alespoň stručné vysvětlení se zkratkou „OS“, případně „OS:“.

Obchodní sdělení musí obsahovat uvedení názvu toho, jehož jménem se daná komunikace uskutečňuje. Pro účely textové SMS a MMS zprávy musíte při odesílání uvést obchodní název. Označení odesílatele může být také součástí takzvaného alfanumerického kódu, ze kterého je vaše zpráva odesílána. 

Způsob uvedení názvu firmou

Zatím to vypadá, že je třeba v SMS uvedení celého názvu firmy, nikoliv zkráceného názvu společnosti nebo názvu e-shopu. Adresát musí být schopen přímo ze SMS jednoznačně vyvodit, kdo mu ji posílá. Nestačí jen pouhé uvedení odkazu, který ho přesměruje na webové stránky toho, v čí prospěch je obchodní sdělení zasíláno.

Uvedení názvu při zasílání SMS callcentrem

Jestliže se o rozesílání SMS stará nějaké callcentrum, tedy někdo jiný než vaše firma, zbystřete. Pokud se odesílatel liší od vaší firmy, tedy od subjektu, v jehož prospěch je zpráva odeslána, musí SMS i MMS zpráva obsahovat oba názvy.

Odmítnutí dalšího zasílání – opt out

Obchodní sdělení musí umožnit zasílání zpráv odmítnout. Adresát musí dostat možnost přímo zaslat informaci o tom, že si nepřeje zasílání obchodních sdělení. SMS a MMS zpráva musí obsahovat například telefonní číslo, na které se dá zdarma zavolat nebo zaslat zpráva s odmítnutím. Internetový odkaz nestačí.

U SMS a MMS zpráv zasílaných z alfanumerického kódu a ne z telefonního čísla, které se nedají odmítnout odesláním zprávy, je tedy nutné uvedení telefonního čísla pro odhlášení. To nemá být zpoplatněno. Možností je využití čísla předvolbou 800.

Oblíbený SMS telemarketing 

SMS telemarketing je u firem velmi oblíbený a účinný marketingový nástroj pro podporu podnikání a reklamu. I když se mu současná legislativa staví do cesty, je třeba se nenechat odradit a o SMS marketing se neochudit. Telemarketing přes SMS totiž funguje a je velmi efektivní cestou pro komunikaci s firemními zákazníky.

Využijte benefity SMS marketingu

Pokud si vaši klienti přestali e-mailových kampaní všímat a e-maily neotevírají, zkuste komunikaci doplnit o SMS marketing. Mobil má dnes každý u sebe a komunikace s klienty je rychlá a účinná. Rádi vám s tím pomůžeme. S touto adresnou formou komunikace máme bohaté zkušenosti. Rádi pro vás vymyslíme, jak telemarketing přes SMS co nejlépe zapojit do vaší marketingové komunikace. 

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky