Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

Linkedin jako marketingový nástroj a zdroj byznys kontaktů

Ovládněte trh práce i obchodních příležitostí a zjistěte, jak využít LinkedIn naplno.  Pravidelný monitoring příspěvků přes vybraná klíčová slova vám pomůže rychle zareagovat a oslovit důležité lidi pro váš byznys. 

Obsah:

    • Způsob obchodu se radikálně mění 
    • Změna chování B2B zákazníků
    • Síť LinkedIn
    • Možnost vyniknout a uspět
    • LinkedIn jako marketingový nástroj
    • Umění prezentace, rozvoje i prodeje
    • Výhody sítě
    • Principy systém fungování
    • Buďte komunikativní
    • Síť pro jednotlivce i firmy
    • Jak funguje síť u nás
    • Publikujte a sdílejte

Způsob obchodu se radikálně mění 

Obchodování zažívá revoluci a čím dál rychleji se přesouvá do online prostředí. I když osobní schůzku nic nenahradí, obrovské množství obchodů se dnes uzavírá online, například díky videokonferencím. Běžný telefon, mail a další nástroje marketingu nahrazuje i síť LinkedIn, která má 720 miliony uživatelů po celém světě.

Změna chování B2B zákazníků

Podle statistik jen 2 % cold callu končí osobní schůzkou s potenciálním klientem. Celkem 62 % B2B zákazníků si vybere dodavatele či spolupracovníka jen podle digitálních informací. Významnou roli pro navázání byznys vztahu má vaše digitální stopa. LinkedIn není jen náborová síť, ale důležitý generátor B2B leadů.

Síť LinkedIn

LinkedIn je sociální síť, která se od těch ostatních odlišuje. Lidé se zde prezentují z hlediska své profese, zkušeností i praxe. Jde o efektivní marketingový nástroj pro zaměstnance, freelancery, firmy, živnostníky, zájemce i uchazeče o zaměstnání. Současně je to velmi působivá databáze pro HR neboli oddělení lidských zdrojů. 

Možnost vyniknout a uspět

Na síti LinkedIn si můžete budovat kvalitní a rozsáhlou síť kontaktů, rozvíjet svoji kariéru a strategicky tvořit vlastní obsah, který vám pomůže vyniknout a uspět na dnes dost nekompromisním trhu práce. 

Propojte síť se sociálními médii, jako je Facebook, Twitter či Instagram, které mají sice jiný obsah, ale vyšší míru zapojení. 

LinkedIn jako marketingový nástroj

Hlavní potenciál LinkedInu tkví zejména v tom, že zde za poměrně krátkou dobu získáte rozsáhlou síť spojení lidí, se kterými chcete nebo můžete spolupracovat. Můžete zde současně poznat a mluvit s lidmi, o kterých byste třeba ani jinak nevěděli, že existují, nebo byste se k nim jinou cestou ani neměli možnost dostat.

Umění prezentace, rozvoje i prodeje

Můžete zde efektivně prezentovat nejen svůj produkt či službu, ale i sebe, svou značku, své znalosti a dovednosti nebo získávat zakázky. Získáte možnost poznávat zajímavé lidi, inspirovat se a vzdělávat. Svou činností na této síti můžete nalákat své potenciální zákazníky,prodávat nebo získat/poskytnout práci.

Výhody sítě 

  • Recruiteři získají přístupu k lidem na pracovním trhu, které si dle kritérií vyhledají a rovnou je osloví
  • Obchodníci nasbírané kontakty promění v leady
  • Lidé tvořící si vlastní značku získají oproti ostatním sociálním sítím mnohem lépe zacílené dosahy
  • Uchazeči o práci dostanou přímé pracovní nabídky a kontakty na lidi z firem, ve kterých by chtěli pracovat. 
  • Pro všechny uživatele je to zdroj inspirace a osobního rozvoje.

Principy systém fungování 

Jedná se o profesní sociální síť. Komunikace a příspěvky by měly být vedeny v profesní rovině. LinkedIn si nezaměňujte se seznamkou.Má propojovat lidi a rozšiřovat profesní síť kontaktů. 

Buďte komunikativní

Nebojte se někoho oslovit nebo přijmout pozvání ke spojení. V žádosti o spojení napište alespoň pár slov k tomu, proč se chcete s daným člověkem propojit. Tím si otevřete cestu pro další komunikaci.

Síť pro jednotlivce i firmy

Jednotlivci i společnosti zde mohou čerpat mnoho výhod pro sebe i svůj business. Prostřednictvím své firemní stránky a lidí, kteří firmu na LinkedInu reprezentují, mohou prezentovat svou značku, firmu i způsob práce. Mohou sdílet své know-how, informovat, vzdělávat a přitáhnout k sobě budoucí zákazníky i kolegy.

Jak funguje síť u nás

V Čechách je dle statistik na LinkedInu asi 1,8 milionu uživatelů, ale jen 2 % tvoří nějakým způsobem svůj vlastní obsah. Českých firem je zde přes 30 000. Síť využívají více lidé s vyšším vzděláním a z větších měst k budování příležitostí přes síť kontaktů, prezentaci profilu a budování vlastní značky tvorbou obsahu.

Publikujte a sdílejte

Vytvořte si profil, který láká k prohlédnutí. Ukažte, že jste opravdový specialista. Přitáhněte pozornost těch, na které cílíte, pravidelně publikujte vlastní obsah a zajímavé novinky ze svého oboru, zapojujte se do diskuzí svými komentáři. Odkazujte i na úspěchy kolegů, zvýšíte si kredit společnosti. Vždy přidejte výzvu k akci.

 

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky