PPC kampaň v kostce. Nejlepší způsob jak získat více zákazníků
PPC kampaně a PPC reklamy jsou jedním z nejsilnějších nástrojů online marketingu. Tento unikátní nástroj se neustále rozvíjí a je uplatnitelný pro jakýkoliv business. Zjistěte, jak funguje a jak může pomoci právě vám.
Obsah:
- Co je PPC
- Výhody PPC reklamy
- Na co si dát pozor u PPC reklamy
- Cíle PPC reklamy
- Jak zvýšit konverzní poměr PPC reklamy
- Vytvořte lepší vstupní webové stránky
- Pečlivě volte klíčová slova
- Vytvořte neodolatelnou výzvu k akci
- Používejte cílené PPC kampaně
- Pryč s negativními klíčovými slovy
- Využijte remarketing
- Další typy kampaní
- PPC kampaně a zvýšení konverzního poměru v kostce
Co je PPC
PPC neboli Pay per Click, je způsob reklamní kampaně, kdy se platí za prokliky na vaši cílovou webovou stránku. Platíte za každého člověka, kterého reklama zaujme a kliknutím na ni se dostane na váš web. PPC reklama je revolucí v reklamě. Platíte jen za uživatele, kteří mají o vaše služby či zboží opravdu zájem. Chtějí se o vás dozvědět více a kliknou na vaši promyšleně a správně zacílenou reklamu.
Výhody PPC reklamy
- Snadné vytvoření.
- Přesné cílení na potenciální klienty pomocí KW, dle zájmů či regionu.
- Výši rozpočtu na reklamy si určujete sami.
- Viditelné výsledky ihned po spuštění – můžete získat první pozice.
- Flexibilní strategie s možností okamžité reakce na změny.
- Zvýšení povědomí o značce.
- Měřitelné výsledky.
Na co si dát pozor u PPC reklamy
- Nutnost volby správné strategie, která bude fungovat pro daný projekt.
- Reklamní systémy se rychle vyvíjejí a PPC novinky je třeba sledovat.
- Nutnost pravidelně spravovat kampaně tak, aby byly rentabilní.
- Znalost nástrojů Google Analytics, Google Merchant, Mergado či PPC Bee.
- Sledujte cenu za konverzi, když je cena za proklik přes 10 Kč, není rentabilní.
Cíle PPC reklamy
- Hlavním cílem je rentabilita, nesmíte zaplatit více, než kolik reklama přináší.
- U eshopů zvyšování příjmu z objednávek.
- U lead-generating webů zvyšování počtu leadů.
- Při budování značky zvyšování počtu zobrazení.
Jak zvýšit konverzní poměr PPC reklamy
Konverzní poměr se v jednotlivých odvětvích liší. U seznamky lidé konvertují více, jinde zase méně. Sledujte, kolik je cena za proklik i cenu konverze. Pokud je váš konverzní poměr z PPC reklamy pod průměrem vašeho oboru, musíte jej zlepšit.
- Průměrný konverzní poměr PPC reklam ve vyhledávání v různých odvětvích je přibližně 3,75 %.
- U obsahových sítí je konverzní poměr PPC reklam jen 0,77 %.
Vytvořte lepší vstupní webové stránky
Vstupní stránka vytvoří první dojem o vaší firmě či značce. Musíte ji optimalizovat, abyste konverzí získali více. Musíte vědět, co chcete, aby návštěvníci udělali. Vytvořte stránku, která pomůže návštěvníkům provést akci. Musí jim být okamžitě jasné, co mají udělat. Pro každou nabídku vytvořte samostatnou vstupní stránku.
Pečlivě volte klíčová slova
Stránka musí obsahovat výstižný nadpis, který obsahuje klíčové slovo, které návštěvník hledal. Nadpis musí být krátký, úderný, snadno viditelný, v délce od 6 do 12 slov. Text stránky musí zaujmout. Popište přínos, který váš produkt, nabídka či služba návštěvníkovi přinese. Obsah stránky musí končit výzvou k akci.
Vytvořte neodolatelnou výzvu k akci
PPC kampaň nikdy nepodceňte. Při online marketingu musí být výzva k akci nápadná, jasně pochopitelná a snadná na provedení. Klient musí mít možnost plynule přejít do fáze konverze. Vstupní stránka se musí rychle načítat, aby ji lépe vnímaly vyhledávače. Každá vteřina sníží konverzní poměr téměř o 7 %.
Používejte cílené PPC kampaně
Aby PPC kampaň fungovala, pro zvýšení konverzního poměru zkraťte počet kroků mezi kliknutím na PPC reklamu a uzavření konverze. Pokud potenciální zákazník hledá iphone 13, KW musí obsahovat PPC reklama v nadpisu a po kliknutí se návštěvník musí ocitnout přímo na stránce produktu, kde si ho může zakoupit.
Pokud chcete dělat online marketing správně, dejte si s tím práci. Pro více produktů vytvořte speciální reklamní sestavu s prokliky, která vede na konkrétní stránku produktu. Klienti rychle ztrácí trpělivost, a pokud musí hledat, nic si nekoupí.
Pryč s negativními klíčovými slovy
Identifikujte nežádoucí KW a odstraňte je z kampaně. Zlepšíte konverzní poměr PPC reklamy. Klíčová slova, která nepřinášejí konverze, označte jako negativní neboli vylučovací. Jde o KW, u kterých nechcete, aby se reklamy zobrazovaly. Například názvy zboží či služeb, které neprodáváte, nebo KW evidentně zadaná s jiným záměrem, než je nákup. Například iphone historie nebo iphone akcie cena.
Jejich přidání do seznamu negativních klíčových slov v Google Ads či Sklik vám ušetří rozpočet, sníží náklady na konverzi a zlepší konverzní poměr. Negativní KW najdete v přehledu vyhledávaných výrazů, které zajistily zobrazení reklamy. Vyhledejte málo výkonná KW a přidejte je do seznamu vylučovacích KW.
Využijte remarketing
Remarketing se zaměřuje na ty, co už dříve projevili zájem. Klikli na reklamu, navštívili váš web, prohlíželi si nějaký produkt, ale nenakoupili nebo nákup nedokončili. Pomocí remarketingu je můžete přilákat zpět a přesvědčit, aby tentokrát nakoupili. PPC kampaň bude účinná a konverzní poměr půjde prudce vzhůru.
Další typy kampaní
- Reklama v obsahové síti/kontextová reklama – zobrazení reklam na webech po internetu formou textových či grafických reklam tzv. bannerů.
- Shopping kampaně – produktové kampaně umí Google a Sklik, zobrazí informace o produktech ve výsledcích vyhledávání – název, obrázek či cena.
- Videoreklamy – zobrazované na Youtube.com či v obsahové síti díky Google Ads a Skliku. 6 sekundová nepřeskočitelná a přeskočitelná videa nad 30 sekund.
- Discovery kampaně – zobrazované v rámci YouTube, Gmail a Discover kanálu. Pro Discovery Ads jde o formát carousel s kartami a klasická reklama.
- Kampaně pro mobilní aplikace – pro stáhnutí či vykonání akce. Reklamy ve vyhledávání na Googlu, Google Play, YouTube, na obsahové síti i v Gmailu.
- Místní kampaně – lokální kampaně v Google Ads pro fyzické pobočky pro podporu návštěvnosti restaurace či obchodu přes Google vyhledávání, Google Mapy, Google My Business profil, obsahovou síť a Youtube.
- Performance Max – maximální výkon, kampaň pokryje veškerý inventář Googlu, který se dříve řešil individuálními kampaněmi.
- Hotel Ads – nabízí Google Ads jako placené výsledky ve vyhledávání pro ubytování.
PPC kampaně a zvýšení konverzního poměru v kostce
PPC kampaň se musí zobrazovat na správná klíčová slova, aby text reklamy připoutal pozornost a dal uživateli najevo, že najde to, co hledá a po kliknutí na stránku to skutečně našel. Pak na reklamy budou klikat lidé, kteří jsou připraveni nakupovat. Zvýšení konverzního poměru je klíčem k úspěchu online podnikání.
Nejnovější komentáře