Cookies management by TermsFeed Cookie Consent

SEO chyby. Jaké jsou ty nejčastější?

Máte pocit, že SEO nerozumíte, takže jste se rozhodli raději do ničeho nezasahovat? Při analýzách webů se objevují stále stejné chyby. Podívejte se s námi na ty, co se nejčastěji opakují. Pokud je odstraníte a web vylepšíte, vašim stránkám to pomůže. 

Obsah: 

  • Nemáte ujasněny priority a cíle
  • Pomalé načítání stránek
  • Absence klíčových slov 
  • Chybějící titulky a meta
  • Chybná struktura nadpisů
  • Absence Google Search Console
  • Nekonzistentní interní odkazy
  • Nedostatečně provedené texty
  • Neoptimalizované obrázky a videa
  • Nedostatečná propagace obsahu
  • Komplexní online nástroje
  • SEO software na PC
  • Chytrá rozšíření pro prohlížeč
  • Zastaralé SEO postupy

Nemáte ujasněny priority a cíle

Ujasněte si plán a SEO strategii. Dostat se na první místa ve vyhledávání a zvýšit návštěvnost webu i tržby, není jen tak. Ujasněte si, čeho chcete dosáhnout, například většího počtu návštěvníků, kvalitnější návštěvnosti nebo vyššího počtu konverzí. 

Pokud na web přichází z vyhledávačů tisíce uživatelů, ale jen minimum nakoupí, vyšší pozice jsou k ničemu. Možná přivádíte nesprávné návštěvníky, kteří o vaše produkty či služby nemají zájem. Budujte SEO s jasně stanoveným plánem. 

Pomalé načítání stránek

Pomalé načítání webové stránky mnoho návštěvníků odradí a způsobí zvýšenou odchodovost. Čím rychlejší web, tím lepší. Rychlost načítání se nejčastěji snižuje načítáním velkých, často nepotřebných souborů, a spouštěním různých scriptů

Na kontrolu stránek zkuste nástroj Page Speed Insights od Google nebo český PageSpeed.cz. Doporučí vám konkrétní tipy na vylepšení vašeho webu. Načítání vylaďte hlavně pro mobily, web se bude lépe načítat i na desktopu a získáte lepší skóre ve vyhledávači, protože se Google orientuje hlavně podle mobilní verze webu.

Absence klíčových slov 

Key words popisující službu či produkt často na webech chybí. Vyhledávač web nezaznamená a uživatelé ho nenajdou. Stránka se nezobrazuje na relevantní výrazy a návštěvnost z organického vyhledávání je omezena. Definujte hlavní klíčová slova a použijte je. 

Chybějící titulky a meta

Titulky a popisky musí obsahovat popis toho, co je na webu. Na horních panelech v prohlížeči jsou vedle ikonek názvy stránek, tedy titulky. Meta descriptions neboli popisky se zobrazují ve výsledcích vyhledávání, které přivádějí návštěvníky. 

Titulky a popisky musí být vyplněné, ne moc krátké, bez duplicity a strojového vypsání KW v popiscích, jinak jsou výsledky nezajímavé a CTR neboli míra prokliku se sníží. Zadejte v Googlu – site: s vaším webem, např. site:callonme.cz a zjistěte si, jak vypadají vaše výsledky vyhledávání. 

Chybná struktura nadpisů

Dejte pozor na chybnou strukturu nadpisů. Nadpisy se řadí od hlavního H1 až po H6. H1 často na stránkách chybí a místo dalších nadpisů jsou jen tučné texty v odstavci. Hlavní nadpisy určují obsah stránky. Podnadpisy prezentují podsekce a oddělují tematické odstavce v článcích a usnadňují orientaci v textech na webu. 

Absence Google Search Console

Nástroj Webmasters od Google je pro kontrolu indexace, vyhledávacích dotazů a chybových stránek. Většina webů ho ale před analýzou vůbec nemá. Jeho implementace vám pomůže získávat cenná data.

Nekonzistentní interní odkazy

Interní odkazy jsou velmi hodnoceným aspektem SEO. Pomáhají uživatelům přejít na související obsah a rychleji procházet vaše stránky. Zjistěte si podle vnitřních odkazů, které webové stránky mají nejvyšší autoritu. Pak vložte interní odkazy na tyto stránky s prolinkováním na podobná témata, která obsah rozšiřují a doplňují.

Nedostatečně provedené texty

Pište pro čtenáře, ne jen pro vyhledávače. Dejte jim čtivé a zajímavé informace. Průměrná délka pozornosti je 8 sekund. Použijte poutavé nadpisy, odrážky a zvýrazněte důležitá slova. Uživatel při prvním skenování musí vědět, o čem si v článku přečte. 

Neoptimalizované obrázky a videa

Neoptimalizované formáty a velikosti obrázků zpomalí načítání stránky a zhorší výkonnost SEO. Při optimalizaci videí uložte video soubory do jedné složky a vytvořte mapu videoklipů pro vyhledávače, které videa indexují.

Nedostatečná propagace obsahu

Sebelepší obsah bez dostatečné návštěvnosti na webu nenese ovoce. Požádejte známé a influencery na sociálních sítích o sdílení. Umisťujte obsah na vlastní stránku na FB i jiných sociálních sítích a sdílejte ho ve skupinách. Pomůže i placená reklama nebo výměna odkazů se společnostmi se související tematikou.

Komplexní online nástroje

Komplexní online nástroje vám poskytnou informace o chybách a problémech na webu a navrhnou řešení. Často řeší i kontinuální proces i měření SEO. Nástroje nemusíte instalovat a platíte měsíční paušál.

  • Collabim – na měření pozic a administraci linkbuildingu, zpracování, sledování a měření výsledků kontinuálního SEO, přívětivý i pro začátečníky.
  • Content King – dražší, ale skvělý nástroj na kontinuální SEO i pro naprosté laiky a začátečníky. Zadáte web, projdete chyby a čtete, jak je opravit a proč.
  • Marketing Miner – zadáte, co chcete zjistit, zavřete prohlížeč a do e-mailu dojde výsledek. Nástroj pro pokročilé uživatele.

SEO software na PC

Software si nainstalujete na počítač a pro někoho to bude levnější. Pokud neumíte data správně interpretovat, moc vám nepomohou. Jsou pro zkušené SEO uživatele. 

  • Screaming Frog –  zdarma pro weby do 500 URL, jinak roční licence 5 000 Kč. Software se snaží chovat podobně jako robot vyhledávače. Jeho alternativou je SiteBulb, Xenu, Deep Crawl nebo Hextrakt.
  • Rank Tracker – alternativa Collabimu pro PC, součást SEO balíku SEO Power Suite, na měření KW, získání nových frází a analýzy konkurence. Placené jsou i aktualizace, bez kterých je nástroj časem nepoužitelný.

Chytrá rozšíření pro prohlížeč

Pokud se necítíte na komplexní aplikace, zkuste chytrá rozšíření pro prohlížeč. Jsou zdarma, ne tak propracované, ale při prohlížení webu si jich ihned všimnete.

  • Link Redirect Trace – ukáže stavové kódy, přesměrování, indexaci a canonical.
  • Javascript Toggle On and Off – zapíná a vypíná JavaScript a vidíte, jak mohou vidět váš web roboti vyhledávačů.
  • SEMOR – ukáže data o zaindexovaných stránkách na Seznamu, informace o URL a doméně.
  • SEO minion – ukáže obsahové prvky důležité pro SEO, vše o odkazech, href lang atributy pro zacílení nebo náhled v SERPu.

Zastaralé SEO postupy

Google se neustále vyvíjí, stejně jako jeho vyhledávací algoritmus. V důsledku toho se mění i SEO. Strategie, které fungovaly před 10 lety, již dnes nejsou účinné. Pokud se chcete udržet na předních místech ve vyhledávání, musíte jít s dobou.

×

Přihlášení k odběru novinek

Prosím, vyplňte následující informace

Odebírat novinky