Brand / značka. Co dnes opravdu funguje a má úspěch?
Pokud sledujete trendy v brand marketingu, podívejte se, co bude fungovat v roce 2022. Přinášíme vám nejdůležitější oblasti, které budou v nejbližší budoucnosti ovlivňovat značky, jejich chování i marketing. Vyzkoušejte je.
Obsah:
- Customer centricity
- Poslání
- Autenticita
- Kvalitní a aktuální fotografie
- Budget
- Diverzita a udržitelnost
- Branding
- Cookies
- Employee branding
Customer centricity
Klíčový trend, který je současně nutností, je takzvaný customer centricity neboli zákazník ve středobodu každého našeho počínání. I dnes však spousta podnikatelů, firem i e-shopů toto základní pravidlo nerespektuje. Jejich webové stránky jsou nedostatečně zpracované a zákaznickou podporu obstarává brigádník. Pokud to od základu nezměníte, přijdete o své zákazníky.
Poslání
Poslání je třeba živit. K jakémukoliv podnikání a výkonu potřebuje nějakou formu motivace, ať už vnitřní nebo vnější. Poslání pomáhá společnostem a jejich týmům spojit všechny síly, aby jejich členové mohli naplnit vizi společnosti nebo misi a představu jejího zakladatele. Postavte poslání nad maximalizace zisku, jinak vás to nebude bavit. Spotřebitelé i zaměstnanci dnes vyžadují brilantní formulaci vize.
Autenticita
Kromě nezbytného zavedení technologií do podnikání je klíčová vaše autenticita. Všem značkám se stále rozšiřuje zákaznická struktura o nové generace, které se silně vymezují vůči těm předchozím a mají jiné priority. Musíte objevit a poznat podstatu svojí značky a být autentičtí pro více zákaznických segmentů. Současně musíte být konzistentní a nenechat se strhnout novým trendem.
Kvalitní a aktuální fotografie
Ve zrychlené době lidé nečtou dlouhé texty, proto jsou alfou i omegou fotografie. Jejich vysoká kvalita a aktuálnost jsou zásadní pro úspěšný marketing. Ke komunikaci osobní značky alespoň jednou ročně nafoťte nová fota. Všechny fotky a obrázky musí být ve špičkové kvalitě. Podle charakteru podnikání doplňte stylizované nebo reportážní aktuální „making-of“ fotografie z procesu práce.
Budget
Nezkracujte rozpočet a investujte. Nepodceňujte obsah webu, ať už jde o text či zmiňované fotografie, funkčnost prodejních a komunikačních platforem nebo placené kampaně v médiích a sociálních sítích. Počítejte s náklady na odborníky. Využijte aplikace i odborné konzultace. Jakmile byznys poroste, musí s ním růst úměrně i budget na marketing a PR. Analyzujte data a neusínejte na vavřínech.
Diverzita a udržitelnost
Diverzita, udržitelnost a další sociálně odpovědná témata budou další nezbytnou součástí každého byznysu. Pro nastupující spotřebitelskou generaci jde o zcela zásadní témata. Autenticitu u těchto důležitých témat nelze jen tak hrát. Dnešní klient rozdíl pozná a chce vidět výsledky. Prezentujte proto pravdivé informace. Současně komunikujte tak, aby vám to uvěřily všechny spotřebitelské generace.
Branding
Zaměřte se na podporu salience neboli vytanutí na mysli. Bez něj se v brandingu neobejdete. Zkuste se stát synonymem slovních spojení, jako je třeba „udržitelná móda“. Pokud se značka či logo stanou synonymem nějaké kategorie, zvýší se jí prodeje a zmenší nákupní bariéry. Jestliže chcete dominovat, buďte autentičtí. Klientům svoji značku stále připomínejte jako nejlepší v dané oblasti na relevantních kanálech.
Cookies
V roce 2020 oznámil Google změnu ohledně ukládání cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. Už nepůjde mířit reklamu na konkrétního uživatele, což je proti zavedeným marketingovým standardům. Byznys bez cookies třetích stran znamená změnit technické řešení na webu, vybudovat datovou infrastrukturu na skladování, zpracovat nové informace a změnit marketingové postupy.
Employee branding
Bez kvalitních služeb či produktů to dnes nejde. Vše se zdražuje a lidé hned tak něco nekoupí. To se neobejde bez týmu špičkových zaměstnanců. Pokud potencionální klient nedostane od vašich zaměstnanců odborné informace a bude považovat jejich přístup za nevstřícný, můžete přijít až o ½ svých klientů a tím i tržeb. Dopřejte proto klientům co nejlepší zákaznický prožitek.
Nejnovější komentáře